‘Verloo heeft klant én kwaliteit hoog in het vaandel staan’

Het is een van de klanten van het eerste uur: groothandel Makro Nederland. In de 17 vestigingen door het hele land monteert én onderhoudt Verloo alle doorgangen, waaronder strokengordijnen. En dat al ruim 18 jaar. Maurice Loozen, projectmanager Technical Operations van Makro Nederland, gaat in op de producten van Verloo en verklaart de reden van de lange samenwerking.

Het is een van de klanten van het eerste uur: groothandel Makro Nederland. In de 17 vestigingen door het hele land monteert én onderhoudt Verloo alle doorgangen, waaronder strokengordijnen. En dat al ruim 18 jaar. Maurice Loozen, projectmanager Technical Operations van Makro Nederland, gaat in op de producten van Verloo en verklaart de reden van de lange samenwerking.

De 17 vestigingen van Makro Nederland zitten vol met doorgangen. En allemaal hebben ze andere functies: van flexibele passages tot afbakening van vriescellen. Verloo heeft er snelloop-, pendeldeuren en rolluiken geplaatst, maar ook verschillende strokengordijnen.

Waar gebruiken jullie strokengordijnen voor?
“We hebben verschillende vriescellen in onze vestigingen. En tochtgordijnen zijn de ideale afscheidingen, waardoor de koude lucht niet te veel ontsnapt en warme lucht niet binnenkan.”

Is dat ook meteen het grootste voordeel van een strokengordijn?
“Zeker! Met duurzaamheid en energie-efficiency in gedachten is het behouden van de koude temperatuur in die ruimte natuurlijk hartstikke belangrijk. En de verdampers, die de koude lucht in de vriescel aanvoeren, vriezen zo niet dicht. Als dat wel het geval is, ben je zeker 2 dagen kwijt met het repareren van de verdamper en het ontdooien van de vriescel.”

Heeft een strokengordijn eigenlijk veel onderhoud nodig?
“Nee, helemaal niet. Strokengordijnen hebben geen onderhoud nodig. We verplichten ons om 1 keer per jaar onderhoud te laten uitvoeren aan de andere deuren. Dat doet Verloo altijd preventief. De vestigingen kunnen zelf ook constateren of er meer onderhoud nodig is, bijvoorbeeld als er iets kapot is gegaan. Dan weten ze Verloo prima te vinden. Maar over het algemeen gaat er niet regelmatig iets kapot. De kwaliteit is goed.”

Als er dan toch iets kapot gaat: hoe komt dat?
 “Vaak is het een mentaliteitskwestie bij medewerkers. Ze laten bijvoorbeeld, uit gemak, een deur open staan zodat ze sneller een ruimte in en uit kunnen. Maar dan vergeten ze de deur dicht te doen als ze pauze hebben. Ja, dan krijg je natuurlijk storingen. Met een flappengordijn heb je dat probleem minder snel.”

En hoe is de service van Verloo bij storingen?
“Uitzonderlijk. Als er een acuut probleem is en je belt Ton (eigenaar van Verloo, red.), komt hij zo snel mogelijk naar de vestiging toe. Zelfs als hij ’s avonds al zit te eten! Dat zie je niet vaak meer.”

Reden genoeg om de samenwerking nog lang door te zetten?
“Nou en of. De jongere generatie is toch meer bezig met snelheid en vernieuwing. Ton richt zich echt nog op de klant. Hij heeft die bevlogenheid en stopt niet totdat de klant tevreden is. Klant en kwaliteit staan bij hem hoog in het vaandel.”

Gratis advies op maat?

Verloo BV produceert én monteert al bijna 20 jaar strokengordijnen van hoogwaardig pvc materiaal. Bent u benieuwd naar de mogelijkheden voor uw werkomgeving? Vraag dan nu gratis advies op maat aan. We helpen u graag!

11 september 2017